Monday, December 2, 2013

STORY OF A HERO

Hero @ Abam Iyo (5/2005-11/2013)
MASIH ingat lagikah korang dengan kisah kucing yang mnjadi IKON sensasi di internet ini??
gambarnye tersebar luas dan mendapat liputan kerana kesahnya yang menyayat hati. Kalau hero ni manusia dah lame dah org label dia superman Malaysia tp disebbkn dia seekor kucing yang tabah kite panggil dia hero the cat... Cat lover mesti kenal kucing ni kerana kucing ini pernah menjadi bahan sensasi di media. kisah hero pernah masuk kat buletin tv3, akhbar, majalah n rancgn tv9 (Nasi lemak kopi O) dan bnyak lagi.

Klik sini <<kisah awal Hero>>,<<TV3>>

Secara ringkasnya, kisah hero bermula apabila dia telah mencuri ikan di sebuah kedai. Disebabkan terlalu marah tuan kedai telah bertindak dengan akal yang pendek memotong 2 kaki depan hero kemudian membiarkan hero di jalanan. kemudian diizinkan Allah, muncullah hamba Allah ni menyelamatkan hero, dia dikenali PH (papa hero). PH bawak hero balik rumah dan hanya berbekalkan minyak gamat disapukan di luka Hero, PH tader duet yang mncukupi untuk dibawak ke vet. tp at least dia ikhtiar untuk selamatkan Hero. PH sempat cakp ngn Hero, aku ringkaskan gne ayt aku sendiri, "kalau ko hidup aku bele ko, tp kalau ditadirkan ko mati....takpelah" dia tawakal n ikhlas nak tolong Hero. Amazingly, Hero masih hidup, dan dari situ Hero dijaga sepenuhnya oleh PH. Hero diramat mggunakan minyak gamat dalm tempoh sebulan dan keadaan dia semakin baik selepas tu, Alhamdulillah dengan izin-Nya. Kisah Hero boleh dibace di blog PH sendiri di <<SINI>>
Hero n PH dan keluarge tersayang.

Namun pada 24 Nov '13 yg lalu, kite sume telah dikejutkan dengan berita kematian Hero. Hero telah disahkan menghidap leukimea kucing. Berita ini lagi sekali mnyebbkan peminat kucing di Malaysia mengalirkan air mata kerana umum mengetahui kisah sikucing yng tabah ini. Aku juga boleh dikatakan peminat kucing sebab aku membesar dengan kucing2, yang bapak aku bele kat rumah. Bapak aku cakap kalau beli anak patung asik pakai duet pastu kerass aje tak gerak tu pasal dier bawak balek kucing and thats why aku ske kucing. Bila dapat tahu hero mati aku rase macm kucing aku yng mati sebb baru2 nih pas aku abeh blaja kucing kat umah aku nih beranak tp sume anak diorg mati (2 ekor kucing aku beranak tuu)...n yang tanam anak2 kucing tu keje aku anak kucing yang paling last mati paling tacing malam tuu terngiang2 suare dia before mati.... (TT^TT). Semua faham dengan perasaan PH, yelah dia dah menjaga Hero dari sakit sampai sembuh, 8 tahun bele hero memg dah anggap mcm famili sendiri tbe2 dah takder, ase kosong je...rindu denga telatah comel dia n so on. 

Hero dalam kenangan TT^TT

hero-4
berita kematian Hero disahkan olh PH sendiri.


Baru2 nih aku tgk kisah berkaitan Hero di TV9 tp aku tgk kat FB la....ini kisah Hero yang dah takder, pergh!!! meleh air mate beb....bile tgk PH pon sebak nak cerita....aku lagila turut same rase sebak. Korang blh tgk video tu kat sini: >>kisah hero<<

hero-2
Nama Penuh: Mohd Hairey Yahya
Nama Samaran: Papa Hero (PH)
Hobi: Pengumpul kucing terbiar
Laman Rasmi:

p/s: 
Aku berharap akan ade ramai org seperti PH di Malaysia.

2 p/s:
 Janganlah terlalu berkire dengan rezeki yang dikurniakn oleh Allah kepada kita, berkongsilah dengan      makhluk2 len walaupun haiwan.

3 p/s: 
Jadikan masyarakat di Pulau Kucing ,Jepun sebagai contoh. Mereka berkongsi rezeki dengan kucing2 terbiar dan aku percaya kucing2 tu pun balas jasa mereka...sebab tu kat sane takder tikus atau ular sebb kucing2 tu jage pulau tuu jugak.


Credit:

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget