Friday, February 4, 2011

kau kawanku.PART 1

Dengan pantas dia memasuki biliknya. Dengan pantas jua dia mgunci pintu biliknya.

Dia tidak mahu sesiapa pun mgenganggu saat yang sangat penting baginya kini. Perlahan-lahan dia mnyandarkan badannya yang sedikit berisi itu kepintu. Kedua tangannya menyilang lalu dirapatkan ke dada umpama melindungi sesuatu.Benda itu pula kelihatan sangat penting buatnya. Kelihatan bungkusan yang berbalut plastik hitam berada di dalam dakapannya. Kemudiaannya,dia menutup erat matanya dan tersenyum puas….matanya kelihatan berair2 umpama mahu menngis. gembira.syahdu. perasaannya bercampur baur,tak tahu bagaimana hendak dilafazkan..…

Tiba2…

“Pierre,Pierre…..oi~~!!!!”

“apa!!! Sebok lah nko aku tgh emo nih…(suara cover)”

“belah lah wey setakat dapat mender tuh, ko dah emo”

”ye lah ko ingat senng ke nak dapat barang nih,dah la limited...(TT.TT)”

”alah,kalo bukan aku usha dulu n suruh apek tuh jaga barang tuh...tak dapat nya ko merasa ada barang tuh..”

”ko bnyak bunyik an....moment aku dah la ko kacau...mmg **beep** lah nko”

”aku jugak...dasar tak kenang budi...apadah macm nih layan kawan..(suara sedih gile)”

”yela2 sorry la........”

”................(aku tak terima sorry nko..plus aku orng melayu bukan mat saleh..........)”

”hah,senyap tuh aku taw lah tuh...oklah aku belanja ko makan...”

”tu yang aku nak denga dow...beb ko mmg kawan sejati aku r..aku sanggup kot masuk penjara demi nko nih huhuhuhhu....”

”hah,iyalah nko...kalau betol lah an aku rasa ko yg lari dulu hahahahha~~!!!!”

”jap, bro ko melalut nih bile ko nak kua bilek ni??”

”alah takan lari la kedai makan ko tuh...rilek sudah, pas maghrib kite gerak le..”

”ok sett..!!!!”

”jangan kacau aku...!!!”

”ya lah sayang~~~!!!! Hahahha”

”what the.......kau nih bahasa agak2 lah ..aku bukan gay...bangang betol”

”hahahah ala sayang mcm tak bese hahahhaha”

”mmg aku tak bese!!”

”ok lah aku nak mandi nih..”

”elok sangatlah tuh..”

”ye...”

Keadaan sunyi sebentar...

Pierre melihat jam tangan nya...pukul 6.05 petang...

1 comment:

  1. cecampaklah komen korang pasal cerpen merapu aku nih hahahahah

    ReplyDelete